Kto myli nieistotne z tym co istotne, a postrzega istotne jako nieistotne, nie dojdzie do tego co istotne, bo żywi się błędnymi myślami. – Dhammapada 1.11
wtorek, 12 marca 2013
Udana 8. 6
Gospodarze, jest pięć korzyści dla moralnej cnotliwej osoby przez jej
osiągnięcie cnotliwości: Jakie pięć? Tu gospodarze, moralna cnotliwa
osoba przez pilność osiąga wielkie bogactwa; to jest pierwsza korzyść
dla moralnej cnotliwej osoby przez jej osiągnięcie cnotliwości. Dalej,
gospodarze, dobra reputacja dotycząca tej osoby jako moralnej,
rozprzestrzenia się; to druga korzyść dla moralnej cnotliwej osoby przez
jej osiągnięcie cnotliwości. I znów, gospodarze, do jakiekolwiek
towarzystwa moralna cnotliwa osoba podchodzi – czy to towarzystwo
braminów, czy gospodarzy czy pustelników – podchodzi do niego śmiało i
pewnie: to trzecia korzyść dla moralnej cnotliwej osoby przez jej
osiągnięcie cnotliwości. I znów, gospodarze, moralna cnotliwa osoba
umiera bez pomieszania, to czwarta korzyść dla moralnej cnotliwej osoby
przez jej osiągnięcie cnotliwości. I w końcu, gospodarze, po rozpadzie
ciała, po śmierci, moralna cnotliwa osoba pojawia się ponownie w
szczęśliwym stanie, w niebie; to piąta korzyść dla moralnej cnotliwej
osoby przez jej osiągnięcie cnotliwości. Takie, gospodarze, jest pięć
korzyści dla moralnej cnotliwej osoby przez jej osiągnięcie
cnotliwości”.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.