Strony

wtorek, 11 czerwca 2013

AN VIII, 39


Mnisi, jest te osiem strumieni zasługi, strumieni korzystnego, zasilaczy szczęścia – niebiańskich, dojrzewających szczęściem, sprzyjających niebu – które prowadzą do tego co chciane, upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia. Jakie osiem?

Tu, szlachetny uczeń udał się po schronienie do Buddy. To pierwszy strumień zasługi, strumień korzystnego, zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego szczęściem, sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co chciane, upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.

I znów, szlachetny uczeń udał się po schronienie do Dhammy. To drugi strumień zasługi, strumień korzystnego, zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego szczęściem, sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co chciane, upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.

I znów, szlachetny uczeń udał się po schronienie do Buddy. To trzeci strumień zasługi, strumień korzystnego, zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego szczęściem, sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co chciane, upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.

Jest mnisi, te pięć podarunków, wielkich podarunków, fundamentów, o długim trwaniu, tradycyjnych, starożytnych, niezanieczyszczonych i nigdy przedtem nie zanieczyszczonych, nie odrzuconych przez mądrych pustelników i braminów. Jakie pięć?

Tu, szlachetny uczeń porzucił niszczenie życia, powstrzymuje się od niszczenia życia. Przez powstrzymywanie się od niszczenia życia, szlachetny uczeń daje niezmierzonej liczbie istot wolność od strachu, wrogości, i dolegliwości. To pierwszy wielki podarunek, fundament, o długim trwaniu, tradycyjny, starożytny, niezanieczyszczony i nigdy przedtem nie zanieczyszczony, nie odrzucony przez mądrych pustelników i braminów. To czwarty strumień zasługi, strumień korzystnego, zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego szczęściem, sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co chciane, upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.

Tu, szlachetny uczeń porzucił zabieranie tego co nie dane, powstrzymuje się od zabierania tego co nie dane. Przez powstrzymywanie się od zabierania tego co nie dane, szlachetny uczeń daje niezmierzonej liczbie istot wolność od strachu, wrogości, i dolegliwości. To drugi wielki podarunek, fundament, o długim trwaniu, tradycyjny, starożytny, niezanieczyszczony i nigdy przedtem nie zanieczyszczony, nie odrzucony przez mądrych pustelników i braminów. To piąty strumień zasługi, strumień korzystnego, zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego szczęściem, sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co chciane, upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.

Tu, szlachetny uczeń porzucił błędne prowadzenie się seksualne, powstrzymuje się od błędnego seksualnego prowadzenia się. Przez powstrzymywanie się od błędnego seksualnego prowadzenia się, szlachetny uczeń daje niezmierzonej liczbie istot wolność od strachu, wrogości, i dolegliwości. To trzeci wielki podarunek, fundament, o długim trwaniu, tradycyjny, starożytny, niezanieczyszczony i nigdy przedtem nie zanieczyszczony, nie odrzucony przez mądrych pustelników i braminów. To szósty strumień zasługi, strumień korzystnego, zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego szczęściem, sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co chciane, upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.

Tu, szlachetny uczeń porzucił kłamliwą mowę, powstrzymuje się od kłamliwej mowy. Przez powstrzymywanie się od kłamliwej mowy, szlachetny uczeń daje niezmierzonej liczbie istot wolność od strachu, wrogości, i dolegliwości. To czwarty wielki podarunek, fundament, o długim trwaniu, tradycyjny, starożytny, niezanieczyszczony i nigdy przedtem nie zanieczyszczony, nie odrzucony przez mądrych pustelników i braminów. To siódmy strumień zasługi, strumień korzystnego, zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego szczęściem, sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co chciane, upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.

Tu, szlachetny uczeń porzucił likiery, wino i środki oszałamiające, powstrzymuje się od likierów, wina i środków odurzających. Przez powstrzymywanie się od likierów, wina i środków odurzających, szlachetny uczeń daje niezmierzonej liczbie istot wolność od strachu, wrogości, i dolegliwości. To piąty wielki podarunek, fundament, o długim trwaniu, tradycyjny, starożytny, niezanieczyszczony i nigdy przedtem nie zanieczyszczony, nie odrzucony przez mądrych pustelników i braminów. To ósmy strumień zasługi, strumień korzystnego, zasilacz szczęścia – niebiańskiego, dojrzewającego szczęściem, sprzyjającego niebu – który prowadzi do tego co chciane, upragnione, i miłe, do własnego dobra i szczęścia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.