Mnisi, są te cztery rodzaje naczyń.
Jakie cztery? Naczynie które jest puste i przykryte; naczynie które
jest pełne i otwarte; naczynie które jest puste i otwarte; naczynie
które jest pełne i przykryte. Tak też, są te cztery rodzaje osób
w świecie – podobnych do tych naczyń. Jakie cztery? Osoba która
jest pusta i przykryta, osoba która jest pełna i otwarta; osoba
która jest pusta i otwarta; osoba która jest pełna i przykryta.
A jaka jest osoba która jest pusta i
przykryta? Tu, ktoś budzi zaufanie przez sposób chodzenia do przodu
i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w tył, w zginaniu i
wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty, płaszcza i miski;
ale nie rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To cierpienie”, i
„To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie cierpienia”, i
„To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”. To w ten sposób
ta osoba jest pusta i przykryta. I tak, powiadam, ta osoba jest jak
naczynie które jest puste i przykryte.
A jaka jest osoba która jest pełna i
otwarta? Tu, ktoś nie budzi zaufania przez sposób chodzenia do
przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w tył, w
zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty, płaszcza
i miski; ale rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To cierpienie”,
i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie cierpienia”, i
„To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”. To w ten sposób
ta osoba jest pełna i otwarta. I tak, powiadam, ta osoba jest jak
naczynie które jest pełne i otwarte.
A jaka jest osoba która jest pusta i
otwarta? Tu, ktoś nie budzi zaufania przez sposób chodzenia do
przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w tył, w
zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty, płaszcza
i miski; i nie rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To
cierpienie”, i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie
cierpienia”, i „To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”.
To w ten sposób ta osoba jest pusta i otwarta. I tak, powiadam, ta
osoba jest jak naczynie które jest puste i otwarte.
A jaka jest osoba która jest pełna i
przykryta? Tu, ktoś budzi zaufanie przez sposób chodzenia do przodu
i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w tył, w zginaniu i
wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty, płaszcza i miski; i
rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To cierpienie”, i „To
powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie cierpienia”, i „To
droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”. To w ten sposób ta
osoba jest pełna i przykryta. I tak, powiadam, ta osoba jest jak
naczynie które jest pełne i przykryte.
Takie, mnisi, są te cztery rodzaje
osób w świecie – podobnych do tych naczyń.
AN IV, 104
Mnisi, są te cztery rodzaje stawów.
Jakie cztery? Staw który jest płytki ale wydaje się głębokim;
staw który jest głęboki ale wydaje się płytkim; staw który jest
płytki i wydaje się płytkim; staw który jest głęboki i wydaje
się głębokim.
Tak też, są te cztery rodzaje osób
w świecie – podobnych do tych stawów. Jakie cztery? Osoba która
jest płytka ale wydaje się głęboką; osoba która jest głęboka
ale wydaje się płytką; osoba która jest płytka i wydaje się
płytką; osoba która jest głęboka i wydaje si głęboką.
A jak, mnisi, osoba jest płytka ale
wydaje się głęboką? Tu, ktoś budzi zaufanie przez sposób
chodzenia do przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w
tył, w zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty,
płaszcza i miski; ale nie rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To
cierpienie”, i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie
cierpienia”, i „To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”.
To w ten sposób ta osoba jest płytka ale wydaje się głęboką. I
tak, powiadam, ta osoba jest jak staw który jest który jest płytki
ale wydaje się głębokim.
A jaka jest osoba która jest głęboka
ale wydaje się płytką? Tu, ktoś nie budzi zaufania przez sposób
chodzenia do przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w
tył, w zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty,
płaszcza i miski; ale rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To
cierpienie”, i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie
cierpienia”, i „To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”.
To w ten sposób ta osoba jest głęboka ale wydaje się płytką. I
tak, powiadam, ta osoba jest jak staw który jest głęboki ale
wydaje się płytkim.
A jaka jest osoba która jest płytka i
wydaje się płytką? Tu, ktoś nie budzi zaufania przez sposób
chodzenia do przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w
tył, w zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty,
płaszcza i miski; i nie rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To
cierpienie”, i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie
cierpienia”, i „To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”.
To w ten sposób ta osoba jest płytka i wydaje się płytką. I tak,
powiadam, ta osoba jest jak staw, który jest płytki i wydaje się
płytkim.
A jaka jest osoba która jest głęboka
i wydaje si głęboką? Tu, ktoś budzi zaufanie przez sposób
chodzenia do przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w
tył, w zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty,
płaszcza i miski; i rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To
cierpienie”, i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie
cierpienia”, i „To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”.
To w ten sposób ta osoba jest głęboka i wydaje si głęboką. I
tak, powiadam, ta osoba jest jak staw który jest głęboki i wydaje
się głębokim.
Takie, mnisi, są te cztery rodzaje
osób w świecie – podobnych do tych stawów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.