Strony

wtorek, 7 maja 2013

AN IV, 103, 104


Mnisi, są te cztery rodzaje naczyń. Jakie cztery? Naczynie które jest puste i przykryte; naczynie które jest pełne i otwarte; naczynie które jest puste i otwarte; naczynie które jest pełne i przykryte. Tak też, są te cztery rodzaje osób w świecie – podobnych do tych naczyń. Jakie cztery? Osoba która jest pusta i przykryta, osoba która jest pełna i otwarta; osoba która jest pusta i otwarta; osoba która jest pełna i przykryta.

A jaka jest osoba która jest pusta i przykryta? Tu, ktoś budzi zaufanie przez sposób chodzenia do przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w tył, w zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty, płaszcza i miski; ale nie rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To cierpienie”, i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie cierpienia”, i „To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”. To w ten sposób ta osoba jest pusta i przykryta. I tak, powiadam, ta osoba jest jak naczynie które jest puste i przykryte.

A jaka jest osoba która jest pełna i otwarta? Tu, ktoś nie budzi zaufania przez sposób chodzenia do przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w tył, w zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty, płaszcza i miski; ale rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To cierpienie”, i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie cierpienia”, i „To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”. To w ten sposób ta osoba jest pełna i otwarta. I tak, powiadam, ta osoba jest jak naczynie które jest pełne i otwarte.

A jaka jest osoba która jest pusta i otwarta? Tu, ktoś nie budzi zaufania przez sposób chodzenia do przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w tył, w zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty, płaszcza i miski; i nie rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To cierpienie”, i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie cierpienia”, i „To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”. To w ten sposób ta osoba jest pusta i otwarta. I tak, powiadam, ta osoba jest jak naczynie które jest puste i otwarte.

A jaka jest osoba która jest pełna i przykryta? Tu, ktoś budzi zaufanie przez sposób chodzenia do przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w tył, w zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty, płaszcza i miski; i rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To cierpienie”, i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie cierpienia”, i „To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”. To w ten sposób ta osoba jest pełna i przykryta. I tak, powiadam, ta osoba jest jak naczynie które jest pełne i przykryte.

Takie, mnisi, są te cztery rodzaje osób w świecie – podobnych do tych naczyń.

AN IV, 104

Mnisi, są te cztery rodzaje stawów. Jakie cztery? Staw który jest płytki ale wydaje się głębokim; staw który jest głęboki ale wydaje się płytkim; staw który jest płytki i wydaje się płytkim; staw który jest głęboki i wydaje się głębokim.

Tak też, są te cztery rodzaje osób w świecie – podobnych do tych stawów. Jakie cztery? Osoba która jest płytka ale wydaje się głęboką; osoba która jest głęboka ale wydaje się płytką; osoba która jest płytka i wydaje się płytką; osoba która jest głęboka i wydaje si głęboką.

A jak, mnisi, osoba jest płytka ale wydaje się głęboką? Tu, ktoś budzi zaufanie przez sposób chodzenia do przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w tył, w zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty, płaszcza i miski; ale nie rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To cierpienie”, i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie cierpienia”, i „To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”. To w ten sposób ta osoba jest płytka ale wydaje się głęboką. I tak, powiadam, ta osoba jest jak staw który jest który jest płytki ale wydaje się głębokim.

A jaka jest osoba która jest głęboka ale wydaje się płytką? Tu, ktoś nie budzi zaufania przez sposób chodzenia do przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w tył, w zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty, płaszcza i miski; ale rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To cierpienie”, i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie cierpienia”, i „To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”. To w ten sposób ta osoba jest głęboka ale wydaje się płytką. I tak, powiadam, ta osoba jest jak staw który jest głęboki ale wydaje się płytkim.

A jaka jest osoba która jest płytka i wydaje się płytką? Tu, ktoś nie budzi zaufania przez sposób chodzenia do przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w tył, w zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty, płaszcza i miski; i nie rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To cierpienie”, i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie cierpienia”, i „To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”. To w ten sposób ta osoba jest płytka i wydaje się płytką. I tak, powiadam, ta osoba jest jak staw, który jest płytki i wydaje się płytkim.

A jaka jest osoba która jest głęboka i wydaje si głęboką? Tu, ktoś budzi zaufanie przez sposób chodzenia do przodu i cofania się, patrzenia w przód i patrzenia w tył, w zginaniu i wyciąganiu rąk i nóg, w noszeniu swej szaty, płaszcza i miski; i rozumie jakim to rzeczywiście jest: „To cierpienie”, i „To powstanie cierpienia”, i „To wstrzymanie cierpienia”, i „To droga prowadząca do wstrzymania cierpienia”. To w ten sposób ta osoba jest głęboka i wydaje si głęboką. I tak, powiadam, ta osoba jest jak staw który jest głęboki i wydaje się głębokim.

Takie, mnisi, są te cztery rodzaje osób w świecie – podobnych do tych stawów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.