Mnisi, są te trzy przyczyny powstania
działania. Jakie trzy? Chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy
przeszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania. Chęć
powstaje w odniesieniu do rzeczy przyszłych, które są podstawą
dla chęci i pożądania. Chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy
obecnie istniejących, które są podstawą dla chęci i pożądania.
A jak, mnisi, chęć powstaje w
odniesieniu do rzeczy przeszłych, które są podstawą dla chęci i
pożądania? Myśli on, i rozważa o rzeczach w przeszłości, które
są podstawą dla chęci i pożądania. Gdy to robi, powstaje chęć.
Kiedy chęć dochodzi do istnienia, jest on spętany przez te rzeczy.
Mentalne rozsmakowanie jest tym co nazywam pętem. To w ten sposób
chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy przeszłych, które są
podstawą dla chęci i pożądania.
A jak, mnisi, chęć powstaje w
odniesieniu do rzeczy przyszłych, które są podstawą dla chęci i
pożądania? Myśli on, i rozważa o rzeczach w przyszłości, które
są podstawą dla chęci i pożądania. Gdy to robi, powstaje chęć.
Kiedy chęć dochodzi do istnienia, jest on spętany przez te rzeczy.
Mentalne rozsmakowanie jest tym co nazywam pętem. To w ten sposób
chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy przyszłych, które są
podstawą dla chęci i pożądania.
A jak, mnisi, chęć powstaje w
odniesieniu do rzeczy obecnie istniejących, które są podstawą dla
chęci i pożądania? Myśli on, i rozważa o rzeczach obecnie
istniejących, które są podstawą dla chęci i pożądania. Gdy to
robi, powstaje chęć. Kiedy chęć dochodzi do istnienia, jest on
spętany przez te rzeczy. Mentalne rozsmakowanie jest tym co nazywam
pętem. To w ten sposób chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy
obecnie istniejących, które są podstawą dla chęci i pożądania.
Takie są te trzy przyczyny powstania
działania.
Mnisi, są te trzy przyczyny powstania
działania. Jakie trzy? Chęć nie powstaje w odniesieniu do rzeczy
przeszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania. Chęć
nie powstaje w odniesieniu do rzeczy przyszłych, które są podstawą
dla chęci i pożądania. Chęć nie powstaje w odniesieniu do rzeczy
obecnie istniejących, które są podstawą dla chęci i pożądania.
A jak, mnisi, chęć nie powstaje w
odniesieniu do rzeczy przeszłych, które są podstawą dla chęci i
pożądania? Rozumie on, przyszły rezultat rzeczy w przeszłości
które są podstawą dla chęci i pożądania. Zrozumiawszy przyszły
rezultat rzeczy, unika go. Uniknąwszy go, staje się o beznamiętnym
umyśle, i dokonawszy przebicia z mądrością, widzi. To w ten
sposób chęć nie powstaje w odniesieniu do rzeczy przeszłych,
które są podstawą dla chęci i pożądania.
A jak, mnisi, chęć nie powstaje w
odniesieniu do rzeczy przyszłych, które są podstawą dla chęci i
pożądania? Rozumie on, przyszły rezultat rzeczy w przyszłości
które są podstawą dla chęci i pożądania. Zrozumiawszy przyszły
rezultat rzeczy, unika go. Uniknąwszy go, staje się o beznamiętnym
umyśle, i dokonawszy przebicia z mądrością, widzi. To w ten
sposób chęć nie powstaje w odniesieniu do rzeczy przyszłych,
które są podstawą dla chęci i pożądania.
A jak, mnisi, chęć nie powstaje w
odniesieniu do rzeczy obecnie istniejących, które są podstawą dla
chęci i pożądania? Rozumie on, przyszły rezultat rzeczy obecnie
istniejących, które są podstawą dla chęci i pożądania.
Zrozumiawszy przyszły rezultat rzeczy, unika go. Uniknąwszy go,
staje się o beznamiętnym umyśle, i dokonawszy przebicia z
mądrością, widzi. To w ten sposób chęć nie powstaje w
odniesieniu do rzeczy obecnie istniejących, które są podstawą dla
chęci i pożądania.
Takie są te trzy przyczyny powstania
działania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.