Strony

środa, 1 maja 2013

AN III, 112


Mnisi, są te trzy przyczyny powstania działania. Jakie trzy? Chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy przeszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania. Chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy przyszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania. Chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy obecnie istniejących, które są podstawą dla chęci i pożądania.

A jak, mnisi, chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy przeszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania? Myśli on, i rozważa o rzeczach w przeszłości, które są podstawą dla chęci i pożądania. Gdy to robi, powstaje chęć. Kiedy chęć dochodzi do istnienia, jest on spętany przez te rzeczy. Mentalne rozsmakowanie jest tym co nazywam pętem. To w ten sposób chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy przeszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania.

A jak, mnisi, chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy przyszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania? Myśli on, i rozważa o rzeczach w przyszłości, które są podstawą dla chęci i pożądania. Gdy to robi, powstaje chęć. Kiedy chęć dochodzi do istnienia, jest on spętany przez te rzeczy. Mentalne rozsmakowanie jest tym co nazywam pętem. To w ten sposób chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy przyszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania.

A jak, mnisi, chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy obecnie istniejących, które są podstawą dla chęci i pożądania? Myśli on, i rozważa o rzeczach obecnie istniejących, które są podstawą dla chęci i pożądania. Gdy to robi, powstaje chęć. Kiedy chęć dochodzi do istnienia, jest on spętany przez te rzeczy. Mentalne rozsmakowanie jest tym co nazywam pętem. To w ten sposób chęć powstaje w odniesieniu do rzeczy obecnie istniejących, które są podstawą dla chęci i pożądania.

Takie są te trzy przyczyny powstania działania.

Mnisi, są te trzy przyczyny powstania działania. Jakie trzy? Chęć nie powstaje w odniesieniu do rzeczy przeszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania. Chęć nie powstaje w odniesieniu do rzeczy przyszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania. Chęć nie powstaje w odniesieniu do rzeczy obecnie istniejących, które są podstawą dla chęci i pożądania.

A jak, mnisi, chęć nie powstaje w odniesieniu do rzeczy przeszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania? Rozumie on, przyszły rezultat rzeczy w przeszłości które są podstawą dla chęci i pożądania. Zrozumiawszy przyszły rezultat rzeczy, unika go. Uniknąwszy go, staje się o beznamiętnym umyśle, i dokonawszy przebicia z mądrością, widzi. To w ten sposób chęć nie powstaje w odniesieniu do rzeczy przeszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania.

A jak, mnisi, chęć nie powstaje w odniesieniu do rzeczy przyszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania? Rozumie on, przyszły rezultat rzeczy w przyszłości które są podstawą dla chęci i pożądania. Zrozumiawszy przyszły rezultat rzeczy, unika go. Uniknąwszy go, staje się o beznamiętnym umyśle, i dokonawszy przebicia z mądrością, widzi. To w ten sposób chęć nie powstaje w odniesieniu do rzeczy przyszłych, które są podstawą dla chęci i pożądania.

A jak, mnisi, chęć nie powstaje w odniesieniu do rzeczy obecnie istniejących, które są podstawą dla chęci i pożądania? Rozumie on, przyszły rezultat rzeczy obecnie istniejących, które są podstawą dla chęci i pożądania. Zrozumiawszy przyszły rezultat rzeczy, unika go. Uniknąwszy go, staje się o beznamiętnym umyśle, i dokonawszy przebicia z mądrością, widzi. To w ten sposób chęć nie powstaje w odniesieniu do rzeczy obecnie istniejących, które są podstawą dla chęci i pożądania.

Takie są te trzy przyczyny powstania działania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.