Strony

środa, 1 maja 2013

AN III, 111


Mnisi, są te trzy przyczyny powstania działania. Jakie trzy? Chciwość jest przyczyną powstania działania; nienawiść jest przyczyną powstania działania; złudzenie jest przyczyną powstania działania.

Jakiekolwiek działanie, ukształtowane przez chciwość, zrodzone z chciwości, powodowane przez chciwość, powstałe z chciwości, jest niekorzystne i naganne, z cierpieniem jako jego rezultatem. To działanie prowadzi do powstania działania, nie do wstrzymania działania.

Jakiekolwiek działanie, ukształtowane przez nienawiść, zrodzone z nienawiści, powodowane przez nienawiść, powstałe z nienawiści, jest niekorzystne i naganne, z cierpieniem jako jego rezultatem. To działanie prowadzi do powstania działania, nie do wstrzymania działania.

Jakiekolwiek działanie, ukształtowane przez złudzenie, zrodzone ze złudzenia, powodowane przez złudzenie, powstałe ze złudzenia, jest niekorzystne i naganne, z cierpieniem jako jego rezultatem. To działanie prowadzi do powstania działania, nie do wstrzymania działania.

Takie są te trzy przyczyny powstania działania.

Mnisi, są te trzy przyczyny powstania działania. Jakie trzy? Nie-chciwość jest przyczyną powstania działania; nie-nienawiść jest przyczyną powstania działania; nie-złudzenie jest przyczyną powstania działania.

Jakiekolwiek działanie, ukształtowane przez nie-chciwość, zrodzone z nie-chciwości, powodowane przez nie-chciwość, powstałe z nie-chciwości, jest korzystne i nienaganne, ze szczęściem jako jego rezultatem. To działanie prowadzi do wstrzymania działania, nie do powstania działania.

Jakiekolwiek działanie, ukształtowane przez nie-nienawiść, zrodzone z nie-nienawiści, powodowane przez nie-nienawiść, powstałe z nie-nienawiści, jest korzystne i nienaganne, ze szczęściem jako jego rezultatem. To działanie prowadzi do wstrzymania działania, nie do powstania działania

Jakiekolwiek działanie, ukształtowane przez nie-złudzenie, zrodzone z nie-złudzenia, powodowane przez nie-złudzenie, powstałe z nie-złudzenia, jest korzystne i nienaganne, ze szczęściem jako jego rezultatem. To działanie prowadzi do wstrzymania działania, nie do powstania działania.

Takie są te trzy przyczyny powstania działania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.