Mnisi, są te trzy przyczyny powstania
działania. Jakie trzy? Chciwość jest przyczyną powstania
działania; nienawiść jest przyczyną powstania działania;
złudzenie jest przyczyną powstania działania.
Jakiekolwiek działanie, ukształtowane
przez chciwość, zrodzone z chciwości, powodowane przez chciwość,
powstałe z chciwości, jest niekorzystne i naganne, z cierpieniem
jako jego rezultatem. To działanie prowadzi do powstania działania,
nie do wstrzymania działania.
Jakiekolwiek działanie, ukształtowane
przez nienawiść, zrodzone z nienawiści, powodowane przez
nienawiść, powstałe z nienawiści, jest niekorzystne i naganne, z
cierpieniem jako jego rezultatem. To działanie prowadzi do powstania
działania, nie do wstrzymania działania.
Jakiekolwiek działanie, ukształtowane
przez złudzenie, zrodzone ze złudzenia, powodowane przez złudzenie,
powstałe ze złudzenia, jest niekorzystne i naganne, z cierpieniem
jako jego rezultatem. To działanie prowadzi do powstania działania,
nie do wstrzymania działania.
Takie są te trzy przyczyny powstania
działania.
Mnisi, są te trzy przyczyny powstania
działania. Jakie trzy? Nie-chciwość jest przyczyną powstania
działania; nie-nienawiść jest przyczyną powstania działania;
nie-złudzenie jest przyczyną powstania działania.
Jakiekolwiek działanie, ukształtowane
przez nie-chciwość, zrodzone z nie-chciwości, powodowane przez
nie-chciwość, powstałe z nie-chciwości, jest korzystne i
nienaganne, ze szczęściem jako jego rezultatem. To działanie
prowadzi do wstrzymania działania, nie do powstania działania.
Jakiekolwiek działanie, ukształtowane
przez nie-nienawiść, zrodzone z nie-nienawiści, powodowane przez
nie-nienawiść, powstałe z nie-nienawiści, jest korzystne i
nienaganne, ze szczęściem jako jego rezultatem. To działanie
prowadzi do wstrzymania działania, nie do powstania działania
Jakiekolwiek działanie, ukształtowane
przez nie-złudzenie, zrodzone z nie-złudzenia, powodowane przez
nie-złudzenie, powstałe z nie-złudzenia, jest korzystne i
nienaganne, ze szczęściem jako jego rezultatem. To działanie
prowadzi do wstrzymania działania, nie do powstania działania.
Takie są te trzy przyczyny powstania
działania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.