Mnisi, jest powiedziane: „Pierwszy
punkt ignorancji, mnisi, nie jest widziany: przed tym nie było
ignorancji, i po tym doszła do istnienia”. Jednakże, ignorancja
ma swój warunek.
Powiadam, mnisi, że ignorancja ma
pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla ignorancji?
Powinno się powiedzieć: pięć przeszkód. Powiadam, że pięć
przeszkód również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest
pokarmem dla pięciu przeszkód? Powinno się powiedzieć: trzy
rodzaje błędnego zachowania. Powiadam, że trzy rodzaje błędnego
zachowania również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest
pokarmem dla trzech rodzajów błędnego zachowania? Powinno się
powiedzieć: niewstrzemięźliwość funkcji zmysłowych. Powiadam,
że niewstrzemięźliwość funkcji zmysłowych również ma swój
pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla
niewstrzemięźliwości funkcji zmysłowych? Powinno się powiedzieć:
brak uważności i jasnego postrzegania. Powiadam, że brak uważności
i jasnego postrzegania również ma swój pokarm, nie jest bez
pokarmu. A co jest pokarmem dla braku uważności i jasnego
postrzegania? Powinno się powiedzieć: nieodpowiednie skierowanie
uwagi. Powiadam, że nieodpowiednie skierowanie uwagi również ma
swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla
nieodpowiedniego skierowania uwagi? Powinno się powiedzieć: brak
wiary. Powiadam, że brak wiary również ma swój pokarm, nie jest
bez pokarmu. A co jest pokarmem dla braku wiary? Powinno się
powiedzieć: nie słyszenie dobrej Dhammy. Powiadam, że nie
słyszenie dobrej Dhammy również ma swój pokarm, nie jest bez
pokarmu. A co jest pokarmem dla nie słyszenia dobrej Dhammy? Powinno
się powiedzieć: nie stowarzyszanie się z prawdziwymi ludźmi.
W taki sposób nie stowarzyszanie się
z prawdziwymi ludźmi, wypełnione, wypełnia nie słyszenie dobrej
Dhammy. Nie słyszenie dobrej Dhammy, wypełnione, wypełnia brak
wiary. Brak wiary, wypełniony, wypełnia nieodpowiednie skierowanie
uwagi. Nieodpowiednie skierowanie uwagi, wypełnione, wypełnia brak
uważności i jasnego postrzegania. Brak uważności i jasnego
postrzegania wypełniony, wypełnia niewstrzemięźliwość funkcji
zmysłowych. Niewstrzemięźliwość funkcji zmysłowych, wypełniona,
wypełnia trzy rodzaje błędnego zachowania. Trzy rodzaje błędnego
zachowania, wypełnione, wypełniają pięć przeszkód. Pięć
przeszkód, wypełnione, wypełnia ignorancję. W taki sposób jest
pokarm dla ignorancji, i w ten sposób staje się ona wypełniona.
Tak jak gdy pada i deszcz opada grubymi
kroplami na szczyty górskie, i woda spływając w dół po zboczach
wypełnia klify, pęknięcia i szczeliny, te, stając się pełne,
wypełniają stawy, te, stając się pełne, wypełniają jeziora,
te, stając się pełne, wypełniają strumienie, te stając się
pełne, wypełniają rzeki i te, stając się pełne, wypełniają
wielki ocean i w ten sposób staje się on pełny, tak też nie
stowarzyszanie się z prawdziwymi ludźmi, wypełnione, wypełnia nie
słyszenie dobrej Dhammy. Nie słyszenie dobrej Dhammy, wypełnione,
wypełnia brak wiary. Brak wiary, wypełniony, wypełnia
nieodpowiednie skierowanie uwagi. Nieodpowiednie skierowanie uwagi,
wypełnione, wypełnia brak uważności i jasnego postrzegania. Brak
uważności i jasnego postrzegania wypełniony, wypełnia
niewstrzemięźliwość funkcji zmysłowych. Niewstrzemięźliwość
funkcji zmysłowych, wypełniona, wypełnia trzy rodzaje błędnego
zachowania. Trzy rodzaje błędnego zachowania, wypełnione,
wypełniają pięć przeszkód. Pięć przeszkód, wypełnione,
wypełnia ignorancję. W taki sposób jest pokarm dla ignorancji, i w
ten sposób staje się ona wypełniona.
Powiadam, mnisi, że prawdziwa wiedza i
wyzwolenie mają pokarm, nie są bez pokarmu. A co jest pokarmem dla
prawdziwej wiedzy i wyzwolenia? Powinno się powiedzieć siedem
czynników przebudzenia. Siedem czynników przebudzenia także,
powiadam, mają pokarm, nie są bez pokarmu. A co jest pokarmem dla
siedmiu czynników przebudzenia? Powinno się powiedzieć: cztery
podstawy uważności. Cztery podstawy uważności także, powiadam,
mają pokarm, nie są bez pokarmu. A co jest pokarmem dla czterech
podstaw uważności? Powinno się powiedzieć: trzy rodzaje dobrego
zachowania. Powiadam, że trzy rodzaje dobrego zachowania również
ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla trzech
rodzajów dobrego zachowania? Powinno się powiedzieć:
wstrzemięźliwość funkcji zmysłowych. Powiadam, że
wstrzemięźliwość funkcji zmysłowych również ma swój pokarm,
nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla wstrzemięźliwości
funkcji zmysłowych? Powinno się powiedzieć: uważność i jasne
postrzeganie. Powiadam, że uważność i jasne postrzeganie również
mają swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla
uważności i jasnego postrzegania? Powinno się powiedzieć:
odpowiednie skierowanie uwagi. Powiadam, że odpowiednie skierowanie
uwagi również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co jest
pokarmem dla odpowiedniego skierowania uwagi? Powinno się
powiedzieć: wiara. Powiadam, że wiara również ma swój pokarm,
nie jest bez pokarmu. A co jest pokarmem dla wiary? Powinno się
powiedzieć: słyszenie dobrej Dhammy. Powiadam, że słyszenie
dobrej Dhammy również ma swój pokarm, nie jest bez pokarmu. A co
jest pokarmem dla słyszenia dobrej Dhammy? Powinno się powiedzieć:
stowarzyszanie się z prawdziwymi ludźmi.
W taki sposób, stowarzyszanie się z
prawdziwymi ludźmi, wypełnione, wypełnia słyszenie dobrej Dhammy.
Słyszenie dobrej Dhammy, wypełnione, wypełnia wiarę. Wiara
wypełniona, wypełnia odpowiednie skierowanie uwagi. Odpowiednie
skierowanie uwagi, wypełnione, wypełnia uważność i jasne
postrzeganie. Uważność i jasne postrzeganie, wypełnione, wypełnia
wstrzemięźliwość funkcji zmysłowych. Wstrzemięźliwość
funkcji zmysłowych, wypełniona, wypełnia trzy rodzaje dobrego
zachowania. Trzy rodzaje dobrego zachowania, wypełnione, wypełniają
wypełniają cztery podstawy uważności. Cztery podstawy uważności
wypełnione, wypełniają siedem czynników przebudzenia. Siedem
czynników przebudzenia, wypełnione, wypełniają wiedzę i
wyzwolenie. W taki sposób jest pokarm dla wiedzy i wyzwolenia i w
ten sposób stają się wypełnione.
Tak jak gdy pada i deszcz opada grubymi
kroplami na szczyty górskie, i woda spływając w dół po zboczach
wypełnia klify, pęknięcia i szczeliny, te, stając się pełne,
wypełniają stawy, te, stając się pełne, wypełniają jeziora,
te, stając się pełne, wypełniają strumienie, te stając się
pełne, wypełniają rzeki i te, stając się pełne, wypełniają
wielki ocean i w ten sposób staje się on pełny, tak też
stowarzyszanie się z prawdziwymi ludźmi, wypełnione, wypełnia
słyszenie dobrej Dhammy. Słyszenie dobrej Dhammy, wypełnione,
wypełnia wiarę. Wiara wypełniona, wypełnia odpowiednie
skierowanie uwagi. Odpowiednie skierowanie uwagi, wypełnione,
wypełnia uważność i jasne postrzeganie. Uważność i jasne
postrzeganie, wypełnione, wypełnia wstrzemięźliwość funkcji
zmysłowych. Wstrzemięźliwość funkcji zmysłowych, wypełniona,
wypełnia trzy rodzaje dobrego zachowania. Trzy rodzaje dobrego
zachowania, wypełnione, wypełniają wypełniają cztery podstawy
uważności. Cztery podstawy uważności wypełnione, wypełniają
siedem czynników przebudzenia. Siedem czynników przebudzenia,
wypełnione, wypełniają wiedzę i wyzwolenie. W taki sposób jest
pokarm dla wiedzy i wyzwolenia i w ten sposób stają się
wypełnione. W taki sposób jest pokarm dla wiedzy i wyzwolenia, i w
ten sposób staje się one wypełniona.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.