Strony

poniedziałek, 10 czerwca 2013

AN VIII, 36


Mnisi, są te trzy aktywności przynoszące zasługę. Jakie trzy? Podstawa aktywności przynosząca zasługę zawierająca się w dawaniu; podstawa aktywności przynosząca zasługę zawierająca się w moralności; podstawa aktywności przynosząca zasługę zawierająca się w medytacji.

Tu, mnisi, ktoś praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu w ograniczonym zasięgu; praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności w ograniczonym zasięgu; ale nie podjął się praktyki podstaw aktywności przynoszącej zasługę zawartej w medytacji. Z rozpadem ciała, po śmierci, odradza się wśród ludzi w niesprzyjających warunkach.

Ktoś inny praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu w średnim zasięgu; praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności w średnim zasięgu; ale nie podjął się praktyki podstaw aktywności przynoszącej zasługę zawartej w medytacji. Z rozpadem ciała, po śmierci, odradza się wśród ludzi w sprzyjających warunkach.

Ktoś inny praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu w nadrzędnym zasięgu; praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności w nadrzędnym zasięgu; ale nie podjął się praktyki podstaw aktywności przynoszącej zasługę zawartej w medytacji. Z rozpadem ciała, po śmierci odradza się w towarzystwie bogów Czterech Wielkich Króli. Są tam czterej wielcy królowie, którzy praktykowali najwyższej jakości podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu i najwyższej jakości podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności i przewyższają innych bogów Czterech Wielkich Króli w dziesięciu aspektach: w boskim okresie życia, w boskim pięknie, w boskim szczęściu, w boskiej chwale, w boskiej władzy; i w boskich formach, dźwiękach, zapachach, smakach, i obiektach dotyku.

Ktoś inny praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu w nadrzędnym zasięgu; praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności w nadrzędnym zasięgu; ale nie podjął się praktyki podstaw aktywności przynoszącej zasługę zawartej w medytacji. Z rozpadem ciała, po śmierci odradza się w towarzystwie bogów Tavatimsa. Jest tam Sakka władca bogów, który praktykował najwyższej jakości podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu i najwyższej jakości podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności i przewyższa innych bogów Tavatimsa w dziesięciu aspektach: w boskim okresie życia, w boskim pięknie, w boskim szczęściu, w boskiej chwale, w boskiej władzy; i w boskich formach, dźwiękach, zapachach, smakach, i obiektach dotyku.

Ktoś inny praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu w nadrzędnym zasięgu; praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności w nadrzędnym zasięgu; ale nie podjął się praktyki podstaw aktywności przynoszącej zasługę zawartej w medytacji. Z rozpadem ciała, po śmierci odradza się w towarzystwie bogów Yama. Jest tam młody bóg Suyama, który praktykował najwyższej jakości podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu i najwyższej jakości podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności i przewyższa innych bogów Yama w dziesięciu aspektach: w boskim okresie życia, w boskim pięknie, w boskim szczęściu, w boskiej chwale, w boskiej władzy; i w boskich formach, dźwiękach, zapachach, smakach, i obiektach dotyku.

Ktoś inny praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu w nadrzędnym zasięgu; praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności w nadrzędnym zasięgu; ale nie podjął się praktyki podstaw aktywności przynoszącej zasługę zawartej w medytacji. Z rozpadem ciała, po śmierci odradza się w towarzystwie bogów Tusita. Jest tam Santusita, który praktykował najwyższej jakości podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu i najwyższej jakości podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności i przewyższa innych bogów Tusita w dziesięciu aspektach: w boskim okresie życia, w boskim pięknie, w boskim szczęściu, w boskiej chwale, w boskiej władzy; i w boskich formach, dźwiękach, zapachach, smakach, i obiektach dotyku.

Ktoś inny praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu w nadrzędnym zasięgu; praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności w nadrzędnym zasięgu; ale nie podjął się praktyki podstaw aktywności przynoszącej zasługę zawartej w medytacji. Z rozpadem ciała, po śmierci odradza się w towarzystwie bogów rozmiłowanych w kreacji. Jest tam młody bóg Sunimmita, który praktykował najwyższej jakości podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu i najwyższej jakości podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności i przewyższa innych bogów rozmiłowanych w kreacji w dziesięciu aspektach: w boskim okresie życia, w boskim pięknie, w boskim szczęściu, w boskiej chwale, w boskiej władzy; i w boskich formach, dźwiękach, zapachach, smakach, i obiektach dotyku.

Ktoś inny praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu w nadrzędnym zasięgu; praktykował podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności w nadrzędnym zasięgu; ale nie podjął się praktyki podstaw aktywności przynoszącej zasługę zawartej w medytacji. Z rozpadem ciała, po śmierci odradza się w towarzystwie bogów sprawujących kontrolę nad kreacjami innych. Jest tam młody bóg Vasavatti, który praktykował najwyższej jakości podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w dawaniu i najwyższej jakości podstawę aktywności przynoszącej zasługę zawartą w moralności i przewyższa innych sprawujących kontrolę nad kreacjami innych w dziesięciu aspektach: w boskim okresie życia, w boskim pięknie, w boskim szczęściu, w boskiej chwale, w boskiej władzy; i w boskich formach, dźwiękach, zapachach, smakach, i obiektach dotyku.

Takie, mnisi, są te trzy podstawy aktywności przynoszących zasługi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.