Strony

środa, 8 maja 2013

Z ignorancją jako warunek, ignorancja


SN 35: 79

Wtedy pewien mnich podszedł do Zrealizowanego, złożył mu hołd, usiadł z boku i powiedział do niego: „Czcigodny panie, czy jest tu jedna rzecz przez porzucenie której ignorancja jest porzucona przez mnicha i prawdziwa wiedza powstaje?” „Jest jedna rzecz, mnichu, przez porzucenie której ignorancja jest porzucona przez mnicha i prawdziwa wiedza powstaje”. „Ale czcigodny panie, co jest tą jedną rzeczą?” „Ignorancja, mnichu, jest tą jedną rzeczą przez porzucenie której ignorancja jest porzucona przez mnicha i prawdziwa wiedza powstaje”.

„Ale czcigodny panie, jak mnich powinien wiedzieć, jak powinien widzieć, by ignorancja została porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstała?” „Mnichu, kiedy mnich zna i widzi oko jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi materialne formy jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje.
Kiedy zna i widzi świadomość oka jako nietrwałą, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi kontakt oka jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem oka, jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje.

Kiedy mnich zna i widzi ucho jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi dźwięki jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi świadomość ucha jako nietrwałą, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi kontakt ucha jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem ucha, jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje.

Kiedy mnich zna i widzi nos jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi zapachy jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi świadomość nosa jako nietrwałą, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi kontakt nosa jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem nosa, jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje.

Kiedy mnich zna i widzi język jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi smaki jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi świadomość języka jako nietrwałą, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi kontakt języka jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem języka, jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje.

Kiedy mnich zna i widzi ciało jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi dotyki jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi świadomość ciała jako nietrwałą, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi kontakt ciała jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem ciała, jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje.

Kiedy mnich zna i widzi umysł jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi idee jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi świadomość umysłu jako nietrwałą, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi kontakt umysłu jako nietrwały, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje. Kiedy zna i widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem umysłu, jako nietrwałe, ignorancja jest porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstaje.

Kiedy, mnichu, mnich wie i widzi w ten sposób, ignorancja jest porzucona u niego i prawdziwa wiedza powstaje”.

SN 35: 80

Wtedy pewien mnich podszedł do Zrealizowanego, złożył mu hołd, usiadł z boku i powiedział do niego: „Czcigodny panie, czy jest tu jedna rzecz przez porzucenie której ignorancja jest porzucona przez mnicha i prawdziwa wiedza powstaje?” „Jest jedna rzecz, mnichu, przez porzucenie której ignorancja jest porzucona przez mnicha i prawdziwa wiedza powstaje”. „Ale czcigodny panie, co jest tą jedną rzeczą?” „Ignorancja, mnichu, jest tą jedną rzeczą przez porzucenie której ignorancja jest porzucona przez mnicha i prawdziwa wiedza powstaje”.

„Ale czcigodny panie, jak mnich powinien wiedzieć, jak powinien widzieć, by ignorancja została porzucona przez niego i prawdziwa wiedza powstała?”

Tu, mnichu, mnich słyszał: 'Nic nie jest warte przywiązania się'. Kiedy mnich słyszał 'Nic nie jest warte przywiązania się', bezpośrednio zna wszystko. Poznawszy bezpośrednio wszystko, rozumie w pełni wszystko. Zrozumiawszy w pełni wszystko, widzi wszystkie znaki odmiennie. Widzi oko odmiennie, widzi materialne formy odmiennie, widzi świadomość oka odmiennie, widzi kontakt oka odmiennie, widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem oka odmiennie.

Widzi ucho odmiennie, widzi dźwięki odmiennie, widzi świadomość uch odmiennie, widzi kontakt ucha odmiennie, widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem ucha odmiennie.

Widzi nos odmiennie, widzi zapachy odmiennie, widzi świadomość nosa odmiennie, widzi kontakt nosa odmiennie, widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem nosa odmiennie.

Widzi język odmiennie, widzi smaki odmiennie, widzi świadomość języka odmiennie, widzi kontakt języka odmiennie, widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem języka odmiennie.

Widzi ciało odmiennie, widzi dotyki odmiennie, widzi świadomość ciała odmiennie, widzi kontakt ciała odmiennie, widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem ciała odmiennie.

Widzi umysł odmiennie, widzi idee odmiennie, widzi świadomość umysłu odmiennie, widzi kontakt umysłu odmiennie, widzi jakiekolwiek uczucie powstałe z kontaktem umysłu odmiennie.

Kiedy, mnichu, mnich wie i widzi w ten sposób, ignorancja jest porzucona u niego i prawdziwa wiedza powstaje”.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.