Mnisi, te święte życie żyje się z
treningiem jako jego korzyścią, mądrością jako jego nadzorcą,
wyzwoleniem jako jego esencją, i z uważnością, jako jego
autorytetem.
A jak, mnisi, trening jest jego
korzyścią? Tu, trening obejmujący odpowiednie prowadzenie się,
został przeze mnie wyznaczony dla moich uczniów, tak aby ci bez
wiary, zdobyli wiarę, i ci z wiarą wzmocnili się. Mnich podejmuje
ten trening obejmujący odpowiednie prowadzenie się, dokładnie w
sposób jak to określiłem moim uczniom, zachowując go
niezniszczonym, wolnym od uchybień, nienagannym, i nienaruszonym,
tak że ci bez wiary, zdobywają wiarę, i ci z wiarą wzmacniają
się. Podjąwszy się ich, mnich trenuje zgodnie z regułami
treningu.
I znów, trening fundamentalny dla
świętego życia, został przeze mnie wyznaczony dla moich uczniów,
dla całkowicie pełnego wyczerpania cierpienia. Mnich podejmuje ten
trening obejmujący fundamenty świętego życia, dokładnie w sposób
jak to określiłem moim uczniom, zachowując go niezniszczonym,
wolnym od uchybień, nienagannym, i nienaruszonym. Podjąwszy się
ich, mnich trenuje zgodnie z regułami treningu. To w ten sposób
jest jego korzyścią.
A jak mądrość jest nadzorcą? Tu,
Dhamma jest nauczana przeze mnie dla moich uczniów, dla totalnie
pełnego wyczerpania cierpienia. Mnich, bada to nauczanie z
mądrością, dokładnie w sposób jak to określiłem moim uczniom,
dla totalnie pełnego wyczerpania cierpienia. To w ten sposób
mądrość jest nadzorcą.
A jak wyzwolenie jest jego esencją?
Tu, Dhamma jest nauczana przeze mnie dla moich uczniów, dla totalnie
pełnego wyczerpania cierpienia. Przez wyzwolenie, mnich doświadcza
tego nauczania dokładnie w sposób jak to określiłem moim uczniom,
dla totalnie pełnego wyczerpania cierpienia. To w ten sposób
wyzwolenie jest jego esencją.
A jak uważność jest jego
autorytetem? Uważność mnicha jest dobrze ustanowiona wewnętrznie,
w taki sposób: „Właśnie w taki sposób wypełnię trening
obejmujący odpowiednie prowadzenie się, którego do tej pory nie
wypełniłem, czy też będę wspierał z mądrością w różnych
aspektach trening obejmujący dobre prowadzenie, który już
wypełniłem”. I uważność mnicha jest dobrze ustanowiona
wewnętrznie, w taki sposób: „Właśnie w taki sposób wypełnię
trening obejmujący fundamenty świętego życia, którego do tej
pory nie wypełniłem, czy też będę wspierał z mądrością w
różnych aspektach trening obejmujący fundamenty świętego życia,
który już wypełniłem”. I uważność mnicha jest dobrze
ustanowiona wewnętrznie, w taki sposób: „Właśnie w taki sposób
przebadam z mądrością te nauczanie, którego jeszcze nie
przebadałem, czy też będę wspierał z mądrością w różnych
aspektach to nauczanie, które już przebadałem”. I uważność
mnicha jest dobrze ustanowiona wewnętrznie, w taki sposób: „Właśnie
w taki sposób doświadczę przez wyzwolenie Dhammę, której jeszcze
nie doświadczyłem, czy też będę wspierał z mądrością w
różnych aspektach Dhammę, którą już doświadczyłem”.
W taki sposób, kiedy to zostało
powiedziane: „Mnisi, te święte życie żyje się z treningiem
jako jego korzyścią, mądrością jako jego nadzorcą, wyzwoleniem
jako jego esencją, i z uważnością, jako jego autorytetem”, to z
uwagi na to, zostało to powiedziane.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.