Strony

niedziela, 27 stycznia 2013

Radha

SN 23: 1

W Savatthi. Wtedy czcigodny Radha podszedł do Zrealizowanego, złożył mu hołd, usiadł z boku i powiedział mu: „Czcigodny panie, jest powiedziane, 'Mara, Mara'. W jaki sposób, czcigodny panie, może być Mara?” „Kiedy jest materia, Radha, tam może być Mara, czy zabójca, czy ten co jest zabijany. Zatem, Radha, postrzegaj materię jako Marę, postrzegaj ją jako zabójcę, postrzegają ją jako tego kto jest zabijany. Postrzegaj ją jako chorobę, jako nowotwór, jako drzazgę, jako żałość, jako rzeczywistą żałość. Ci którzy widzą w ten sposób, widzą właściwie. Kiedy jest uczucie ... percepcja ... determinacje ... świadomość, Radha, tam może być Mara, czy zabójca, czy ten co jest zabijany. Zatem, Radha, postrzegaj świadomość jako Marę, postrzegaj ją jako zabójcę, postrzegają ją jako tego kto jest zabijany. Postrzegaj ją jako chorobę, jako nowotwór, jako drzazgę, jako żałość, jako rzeczywistą żałość. Ci którzy widzą w ten sposób, widzą właściwie”. „Co jest celem właściwego widzenia, czcigodny panie?” „Celem właściwego widzenia jest wyobcowanie”. „Co jest celem wyobcowania, czcigodny panie?” „Celem wyobcowania jest beznamiętność”. „Co jest celem beznamiętności, czcigodny panie?” „Celem beznamiętności jest wyzwolenie”. „Co jest celem wyzwolenia czcigodny panie?” „Celem wyzwolenia jest wygaszenie”. „Co jest celem wygaszenia czcigodny panie?” „Posunąłeś tą linię pytań za daleko, nie byłeś zdolny uchwycić limitu pytań. Gdyż święte życie Radha łączy się z wygaszeniem, kulminuje się w wygaszeniu, kończy się wygaszeniem”.



 SN 23: 2

W Savatthi. Siedząc z boku, czcigodny Radha rzekł do Zrealizowanego: „Czcigodny panie, jest powiedziane 'stworzenie, stworzenie'. W jaki sposób, czcigodny panie, jest się nazwany stworzeniem?” "Gdy utkwił, Radha, ciasno utkwił, w chęci, pożądaniu, rozmiłowaniu i pragnieniu materii; to dlatego jest nazwany stworzeniem. Gdy utkwił, ciasno utkwił, w chęci, pożądaniu, rozmiłowaniu i pragnieniu uczucia; to dlatego jest nazwany stworzeniem. Gdy utkwił, ciasno utkwił, w chęci, pożądaniu, rozmiłowaniu i pragnieniu percepcji; to dlatego jest nazwany stworzeniem. Gdy utkwił, ciasno utkwił, w chęci, pożądaniu, rozmiłowaniu i pragnieniu determinacji; to dlatego jest nazwany stworzeniem. Gdy utkwił, ciasno utkwił, w chęci, pożądaniu, rozmiłowaniu i pragnieniu świadomości; to dlatego jest nazwany stworzeniem.


Załóżmy Radha, że pewni mali chłopcy czy małe dziewczynki bawią się w piaskowych zamkach. Tak długo jak nie są wolni od pożądania, chęci, afektacji, namiętności i pragnienia tych piaskowych zamków, hołubią je, bawią się nimi, cenią je i traktują je posesywne. Ale kiedy ci mali chłopcy czy małe dziewczynki tracą pożądanie, chęć, afektację, namiętności i pragnienie wobec tych piaskowych zamków, wtedy rozsypują je swymi rękami i nogami, niszczą je, rozbijają je i wyłączają z zabawy.


Tak też, Radha rozsyp materię, zniszcz ją, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Rozsyp uczucie, zniszcz je, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Rozsyp percepcję, zniszcz ją, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Rozsyp determinacje, zniszcz je, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Rozsyp świadomość, zniszcz ją, rozbij i wyłącz z zabawy; praktykuj dla wyczerpania pragnienia. Gdyż wyczerpanie pragnienia, Radha, jest wygaszeniem".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.