SN 22: 126
W Savatthi. Wtedy pewien mnich podszedł do Zrealizowanego, złożył
mu hołd i usiadł z boku i rzekł do niego: „Czcigodny panie, jest
powiedziane: 'ignorancja, ignorancja'. Czym, czcigodny panie, jest
ignorancja i w jaki sposób jest się pogrążonym w
ignorancji?”
„Tu, mnichu, niepouczony przeciętniak nie
rozumie materii będącej podmiotem powstania taką jaką
rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem
powstania'. Nie rozumie materii będącej podmiotem zaniku taką jaką
rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem
zaniku'.
Nie rozumie materii będącej podmiotem powstania i zaniku taką jaką
rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem
powstania
i zaniku'. Nie rozumie uczucia ... percepcji ... determinacji ...
świadomości będącej podmiotem powstania taką jaką rzeczywiście
jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem powstania'. Nie
rozumie świadomości będącej podmiotem zaniku taką jaką
rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem
zaniku'. Nie rozumie świadomości będącej podmiotem powstania i
zaniku taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość
jest podmiotem powstania i zaniku'. To jest nazywane ignorancją,
mnichu, i w ten sposób jest się pogrążonym w ignorancji".
Kiedy
to zostało powiedziane, ten mnich rzekł do Zrealizowanego:
„Czcigodny panie, jest powiedziane: 'prawdziwa wiedza, prawdziwa
wiedza'. Czym, czcigodny panie, jest prawdziwa wiedza i w jaki
sposób
dochodzi się do prawdziwej wiedzy?”
„Tu, mnichu, pouczony
szlachetny uczeń rozumie materię będącą podmiotem powstania taką
jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem
powstania'. Rozumie materię będącą podmiotem zaniku taką jaką
rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest podmiotem
zaniku'.
Rozumie materię będącą podmiotem powstania i zaniku taką jaką
rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materia jest
podmiotem
powstania i zaniku'. Rozumie uczucie ... percepcję ... determinacje
... świadomość będącą podmiotem powstania taką jaką
rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem
powstania'. Rozumie świadomość będącą podmiotem zaniku taką
jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest
podmiotem zaniku'. Rozumie świadomość będącą podmiotem
powstania i zaniku taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób:
'Świadomość jest podmiotem powstania i zaniku'. To jest nazywane
prawdziwą wiedzą i w taki sposób dochodzi się do prawdziwej
wiedzy".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.