Strony

piątek, 24 maja 2013

AN V, 200

Mnisi, jest te pięć elementów ucieczki. Jakie pięć?

Tu, kiedy mnich skierowuje uwagę na zmysłowe przyjemności, jego umysł nie skłania się do nich, stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na nich. Ale kiedy skierowuje uwagę na wyrzeczenie, jego umysł skłania się do niego, stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na nim. Jego umysł jest dobrze odeszły, dobrze rozwinięty, dobrze wyłoniony, dobrze wyzwolony, i dobrze oderwany od zmysłowych przyjemności. I jest wolny od skaz niosących stres i gorączkę, które powstają ze zmysłowymi przyjemnościami jako warunkiem. To deklaruje się jako ucieczka ze zmysłowych przyjemności.

I znów, kiedy mnich skierowuje uwagę na złą wolę, jego umysł nie skłania się do niej, stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na niej. Ale kiedy skierowuje uwagę na dobrą wolę, jego umysł skłania się do niej, stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na niej. Jego umysł jest dobrze odeszły, dobrze rozwinięty, dobrze wyłoniony, dobrze wyzwolony, i dobrze oderwany od złej woli. I jest wolny od skaz niosących stres i gorączkę, które powstają ze złą wolą jako warunkiem. To deklaruje się jako ucieczka ze złej woli.

I znów, kiedy mnich skierowuje uwagę na krzywdzenie, jego umysł nie skłania się do niego, stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na nim. Ale kiedy skierowuje uwagę na nie-krzywdzenie, jego umysł skłania się do niego, stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na nim. Jego umysł jest dobrze odeszły, dobrze rozwinięty, dobrze wyłoniony, dobrze wyzwolony, i dobrze oderwany od krzywdzenia. I jest wolny od skaz niosących stres i gorączkę, które powstają z krzywdzeniem jako warunkiem. To deklaruje się jako ucieczka z krzywdzenia.

I znów, kiedy mnich skierowuje uwagę na materię, jego umysł nie skłania się do niej, stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na niej. Ale kiedy skierowuje uwagę na niematerialne, jego umysł skłania się do niego, stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na nim. Jego umysł jest dobrze odeszły, dobrze rozwinięty, dobrze wyłoniony, dobrze wyzwolony, i dobrze oderwany od materii. I jest wolny od skaz, niosących stres i gorączkę, które powstają z materią jako warunkiem. To deklaruje się jako ucieczka z materii.

I znów, kiedy mnich skierowuje uwagę na osobowość, jego umysł nie skłania się do niej, stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na niej. Ale kiedy skierowuje uwagę na wstrzymanie osobowości, jego umysł skłania się do niego, stając się spokojnym, ustabilizowanym i zogniskowanym na nim. Jego umysł jest dobrze odeszły, dobrze rozwinięty, dobrze wyłoniony, dobrze wyzwolony, i dobrze oderwany od osobowości. I jest wolny od skaz, niosących stres i gorączkę, które powstają z osobowością jako warunkiem. To deklaruje się jako ucieczka osobowości.

Rozmiłowanie w zmysłowych przyjemnościach nie zalega u niego; rozmiłowanie w złej woli nie zalega u niego; rozmiłowanie w krzywdzeniu nie zalega u niego; rozmiłowanie w materii nie zalega u niego; rozmiłowanie w osobowości nie zalega u niego. Ponieważ jest on bez dogłębnych tendencji do rozmiłowania się w zmysłowych przyjemnościach, rozmiłowania się w złej woli, rozmiłowania się w krzywdzeniu, rozmiłowania się w materii, rozmiłowania się w osobowości, jest nazywany mnichem pozbawionym dogłębnych tendencji. Odciął on pragnienie, zerwał pęto, i przez pełne przebicie się przez wyobrażenie, wypracował koniec cierpienia. Takie, mnisi, jest te pięć elementów ucieczki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.